måndag 18 november 2013

Afternoon Tea

 Igår bjöd jag på Afternoon tea,platsen blev kanske lite udda,inte så ofta man dukar upp i sovrummet men jag tyckte platsen passade bra :)
 Udda koppar funkar fint! Å i julkulan låg det frågor om det aktuella temat...
 Gästerna fick varsin välkomstpresent,brittisk känsla på fötterna!

 Välkomstglöggen serverades i engelska gamla plåtburkar med fish&chips papper o...
 kanelskorpa i konserveringsburk :)
 Huvudrättstallriken bestod av 3 sorters scones,naturell,hackad choklad o marmelad i degen,gott!
 Sen gjorde jag för första gången clotted Cream,märklig tillagning men det blir ju jättegott ihop med marmelad! Sen blandade jag Philadelphiaost o lemon curd,supergott det också!
 Ett par snittar hör ju också till,gjorde bara kavring m ädelost o Philadelphia m gurka.
Såhär blev desserttallriken :) Hittade så söta små fat som var perfekta till en liten bakelse,annars blev det mest köpegrejer den här gången för stämningens skull,shortbread,kaka med chai te smak,3 sorters fudge o chokladdoppad pepparkaka. Tycker det är mysigt med små staffli till gästerna,passar på alla bjudningar tycker jag,allt från barnkalas till 50-årskalaset,då kan gästerna sammafatta kalaset på sitt sätt eller kanske skriva en hälsning till den man firar,kan bli ett mysigt minne :) Finns på TGR för 10 kr st!!

2 kommentarer:

Holly Design sa...

Så himla fint.
Ser helt underbart ut.
Vilken inspiration...
/ Gunilla

Jo sa...

Tack Gunilla!! Ja,Afternoon tea kan rekommenderas,det blir lätt mysigt!! :)