torsdag 3 maj 2012

Ruths Rullrån

Fullspäckad ledig dag med trädgårdsarbete,solstol,tandläkaren(tjoho,inga hål trots mitt kopiösa sockerintag...),frissan(syns inte som vanligt trots mitt slitna hår...)ätit ute o bakat rullrån. Blir alltid lite nostalgisk då,mamma har nog bakat tusentals i sitt liv o jag kan se henne framför mig när hon satt sent på kvällen på en hög stol vid spisen,nu är det jag som får baka till henne o det känns i hjärtat:( Här kommer iaf RECEPTET: tänk att nåt kan bli så gott med så banala ingredienser:)
Ruths Rullrån:
100 gr margarin eller smör
1,5 dl socker
3 dl mjöl
1,5 dl vatten

Smält smöret o låt svalna(men det hinner jag aldrig o det går bra ändå:)) Blanda socker,mjöl o vatten. Tillsätt sen smöret. Värm järnet o smörj det. Grädda på båda sidor o rulla ihop direkt. Funkar ju att göra skålar eller glass strutar oxå:)

2 kommentarer:

Spets och Silver sa...

Mums, igen! Önskar jag bodde granne med dig:)

Jo sa...

Tack,ja,du är välkommen;)