tisdag 3 januari 2012

Chokladfrysmuffins:)

 Blev lite bakning ikväll av underbara Chokladfrysmuffins,rekommenderas:) Riktigt bakväder i detta rusk...
 Alla julsaker är borta,men tänk att jag har så svårt att ställa in Nissarna:) de får va med ett tag till<3  Bäst resultat får man om man ställer formarna i en muffinsplåt,runda,jämna o fina!
Blir lite roligare med gamla vackra burkar till ingredienserna!
 Förstår inte hur jag kunde glömma inviga min nya KitchenAid,elvispen åkte fram av bara farten:)
Ska dela ut de här illa kvickt innan jag äter upp alla själv..Här kommer RECEPTET!

2 ägg
3 dl socker
100 g smör
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
3 msk kakao
1,5 dl mjöl

Vispa ägg o socker pösigt. Tillsätt det smälta smöret. Häll i resten av ingredienserna. Häll upp ca 1 msk i varje form o grädda i 175 grader i ca 15 min.

Fyllning:
100 g smör
4 msk socker
2 tsk idealmjöl
4 tsk kakao
1 dl grädde
1 dl mjölk

Koka ihop alla ingredienser o låt koka ett par minuter. Låt svalna lite o häll smeten i muffinsarna. Skjuts in i frysen,de här godingarna ska serveras i stort sett frusna,perfekt att ta fram vid oväntat besök:) Å gästerna lär komma tillbaka...;)

Inga kommentarer: