torsdag 20 oktober 2011

Supergott,Busenkelt o Lite nyttigt knäcke

Här kommer ett recept som kommer bli uppskattat!

2 dl maizena
1 dl solroskärnor
0,5 dl linfrön
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl rapsolja
2,5 dl kokande vatten
1 tsk salt
+flingsalt att strö på

Blanda alla torra ingredienser. Häll oljan i det kokande avttnet o låt koka upp. Häll ver de torra ingredienserna. Blanda ihop o bred ut på plåt m bakplåtspapper med en slickepott så tunt det går. Strö över flingsalt. Grädda 150 grader ca 1 timme. Bryt i bitar. P.s  Jag tycker inte att det är så noga med fröna,jag har tagit det jag har haft hemma o funkar bra,fast lite linfrö är bra så det blir lite slemmigt:) Å gräddningstiden tycker jag inte stämmer alls,tror att jag brukar ha dem en halvtimme i ugnen,ni får prova er fram! Garanterat succe´,jag lovar,även som snacks! Lycka till<3

Inga kommentarer: